Followers

cerita ceritu pagi rabu....

>> 18 November 2009

salam semua...
pg ni kt tpt aku hujan lah...sejuk...ni kalau duk umah ni mau duk tergolek jek...hehehe...
emm tuk hilangkan ngantuks jom layan cerita ni...

DAGING YANG BOLEH TERBANG DAN BERENANG SAHAJA 

Salim sering mengeluh sakit kepala dan dada. Doktor menganjurkan agar dia berhenti merokok dan minum minu man keras.  Selain itu harus berhenti makan daging kambing, daging kesukaan Salim. Doktor: "Jangan lupa daging kambing. Anda  hanya boleh makan sayur-sayuran dan daging haiwan yang boleh berenang dan terbang" Setelah tiga hari berlalu sang Doktor menalifon Salim mengingatkan Salim agar makan hanya daging yang boleh berenang dan terbang sahaja. Tiga bulan kemudian Doktor mengunjungi ke rumah Salim untuk melihat perkembangannya. Dia diberitahu oleh orang gajinya Salim ada di kolam renang. Mendengar itu, Doktor merasa tenang kerana menyangka Salim bukan hanya mengikuti arahannya, tetapi 
juga mahu berolahraga untuk meningkatkan kesihatan tubuhnya. Doktor langsung bergegas menuju ke kolam renang di man a  Salim berada. Namun apa yang dilihatnya di kolam renang? Salim berada di dalam air melatih kambing berenang!!!                                                                                                                        
                                                                                                                     
PUKUL BERAPA BUKA? 


 Pada suatu tengah malam telefon di rumah seorang pustakawan berdering. "Pukul berapa perpustakaan akan dibuka?" seorang pemuda di hujung talian bertanya. "Jam 9 pagi encik, apa hal yang penting sangat encik menelefon saya di tengah malam buta ni?" tanya pustakawan tadi. "Tak boleh buka awal lagi ke?" pemuda itu bertanya lagi dengan nada kecewa."Tidak, perpustakaan hanya akan dibuka pada pukul 9!" pustakawan itu menjawab dengan nada yang tinggi. "Penting sangat ke sampai encik tidak boleh tunggu sampai pukul 9 pagi untuk masuk?" "Siapa kata saya mahu masuk?" kata pemuda itu kesal, "SAYA MAU KELUAR!"                                                                                        

HUKUMAN MATI 
 Seorang warden penjara cuba untuk menghiburkan tahanan penjara yang akan menjalani huku man mati di atas kerusi elektrik, gilirannya akan tiba sebentar nanti. "Jangan takut. Daya voltannya sangat tinggi, lagi pun semua nya terjadi dalam masa yang sangat singkat," warden itu  berkata.Kebetulan pula dari kejauhan terdengar laungan kesakitan yang amat luar biasa kuatnya dan perpanjangan. "Saya pergi ke sana sebentar untuk melihat," katanya. Tidak lama kemudian, warden tersebut kembali. Dengan selamba dia berkata, "Tak ada masalah yang berlaku, cuma masalah teknikal sahaja. Sekarang elektrik terputus, jadi mereka   
gunakan LILIN sebagai gantinya, itu sajaaaaa... "  

 TIDAK PERNAH BERI S UMB ANGAN                                                                                         
Di sebuah kampung, seorang penghulu mendapati salah seorang penduduk kampungnya yang bernama Lamin tidak pernah  membayar tuntutan bulanan kampung. Lamin me man g terkenal dan merupakan salah seorang yang terkaya di situ. Akhirnya  penghulu mengambil keputusan untuk berjumpa dengannya.

 Tok Penghulu: Selamat pagi Encik Lamin.
En Lamin: Selamat pagi, ada apa pagi-pagi datang ke mari Tok... ?
Tok Penghulu: Begini, saya telah mendapati bahawa hanya Encik Lamin seorang sahaja yang tidak pernah menyumbang untuk kampung kita. Encik Lamin ni kan seorang yang kaya dan berjaya, saya raya tiada masalahnya untuk sumbangan yang  begitu kecil bagi kemajuan kampung ini. En Lamin: Adakah tok tahu ibu saya sedang sakit dan memerlukan banyak wang untuk mengubatinya?                                                            Tok Penghulu: Waduh, kalau begitu... saya tak tau pulak.. En Lamin: Tok tau tak saudara saya seorang veteran perang  yang kudung serta buta dan memerlukan biaya perubatan? Tok Penghulu: Kalau begitu, saya minta ma... .. (sebelum tok  penghulu selesai meminta maaf, En. Lamin memotong dan menambah) En Lamin: Tok tau tak suami kakak saya sudah meninggal dan dia meninggalkan isteri dan 3 anaknya tanpa harta dan warisan? Tok Penghulu: (sekali lagi tok penghulu  cuba untuk meminta maaf). En Lamin: Jadi, pendek kata mereka pun tak pernah saya bagi sumbangan. Inikan pula nak bagi sumbangan untuk tok.                               

 SUAMI KELUAR MASUK DISKO  

Seorang ibu muda sedang mengadu pada te man nya, "Aku terpaksa minta cerai dari suamiku. "Kenapa..?" tanya te man nya kehairanan. "Habis, hampir setiap malam kerjanya keluar masuk disko," jawab si ibu muda. "OOOOhh, jadi suamimu itu  kaki disko lah yer.. ?" tanya te man nya lagi. "Bukan begitu..,sebenarnya dia ke sana mencari aku !" jawab si ibu Muda 
 
hahaha....mcm2 lah cerita kat atas tu...cerita tu sbnarnya aku dpt emel dr mmber aku...skurang2nye leh hilang mgantuk aku bila bca ni...hehehe...klah...bye2...                                                                                          


4 tolong sok sek:

CuTeMiUt78 November 18, 2009 at 12:35 PM  

heh..heh..heh.. blh baca utk hilang kan bosan

umminabilah November 18, 2009 at 12:36 PM  

hikhik...emm tulah kak...

Izza November 18, 2009 at 2:22 PM  

bgus la..1 terapi nih..aku kn tgh ngantuk + bosan..hahaha

umminabilah November 18, 2009 at 2:45 PM  

emm special utk mu ni ku, asyik ngantuk jek..harap pasni ceroh ah mata mu...hahaha