Followers

Kueh Raye buat sdiri....

>> 14 September 2009

Salam ramadhan semua...hari ni dh msuk hari yg ke 24 kita berpuase ye...mcmner pose korang penuh? ala kalau yg x pnuh pun bersebab ye...aku lum tgal lg...he...hrp2 sampai raye..he..tgal berape hr je lg nk raye...persiapan korang semua dh siap?? aku...biase2 je...leh lh dkatakan hmpir complete...cma tang kueh raye thun ni aku x tempah...klu dlu kt ofis lame (ofis sblum ni) ada staff yg offer kueh raye aku orderlh...tp kt ofis baru ni xde lak yg berbiznez kueh raye...so x tmpah lah aku... tp 2,3 ari lpas lpas aku blik keje, smpai kt umah mtua aku, riuh je bnyi kt dapur...nk thu knape???tgk ni...

Emm...tu dia...bahan2 nk wat kueh ni...saper nk wat kueh ni...rupenyer bnyi riuh rndah td duk wat biskut raye rpanye..ala aku x berkesempatan lh plak..tp msa hjung mgu baru2 ni...aku smpat wat sbijik kek...nk test lh knon...1st time wat kek weh...tp slpas tgk hasilnyer bersorak bgai nk rak...kek yg 1st time umminabilah buat menjadi...he..he...apelg...mlm tu abg call dr offshore trus bgtau dia dgn excited je...abg aku ktawa je...mcm xcaye je..kalau dia ade mse aku wat kek tu msti pcaye..tp x smpat nk snap lak gmbar kek tu...oop smbung ksah wat bskut td...tgk dh dpt 1 hasil kt bawah...


ni dia...nma biskut ni entah aku pun xtau..aku pgil bskut jelh..warna merah lg..idea mtua aku lah tu...hasil biskut ni d produce oleh 2 org adik ipar aku...tp smalam mse aku blik keje diorang wat kueh lg...dh berbalang2 yg siap...emm..banyaknye...tp x ingat nk snap pic lg...xpelh ckup lah skadar tahu ye...so..sape nk mkan kueh raye dtg ah beraye umah mtua aku..he...oklah korang jmpa lg...bye...

2 tolong sok sek:

CuTeMiUt78 September 15, 2009 at 9:44 AM  

oh.. dah siap buat kuih raya ya.. eemmm akak pun baru sejenis je sempat buat..

umminabilah September 15, 2009 at 10:08 AM  

emm...xsmpat nk wat banyak2..